شهرداری بم

جلسه کمیسیون حفظ باغات شهر بم

جلسه کمیسیون حفظ باغات شهر بم با حضور مهندس پشتیبان شهردار بم ،برائی نژاد مسئول حراست شهرداری، مهندس عبدی زاده مشاور شهردار،مهندس عسکری مسئول کمیسیون حفظ باغات بم ،گوری نماینده فرمانداری ،روسای اداره برق وآب و نمایندگان شرکت گاز ثبت ،اسناد و دیگر مسئولین مرتبط در دفتر شهردار بم برگزار شد .

در این جلسه تصمیماتی در خصوص شناسائی باغ های در خطر جلوگیری از خشک شدن آنها و همچنین استاندارد سازی نهرهای آب کشاورزی باغات گرفته شد .

در ادامه این جلسه مقرر گردید شرکت های خدماتی (آب وبرق و….)جهت ارائه انشعاب به باغات از شهرداری در خصوص کاربری ملک استعلام نمایند .

                                      

مهندس پشتیبان شهردار بم در این نشست گفت  از آنجایی که شهر بم به عنوان تنها وبزرگترین باغ شهر ایران مورد توجه گردشگران داخلی وخارجی می باشد لازم است تمهیداتی با کمک دیگر نهاده ها به ویژه شهروندان محترم در جهت حفظ باغات اندیشیده شود تا از خشکیدگی بی مورد و تفیکیک غیر قانونی آنان جلوگیری شود که شهرداری بم دراین مورد تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته است تا آسیبی متوجه منظر فرهنگی شهر بم و نخاستانهای آن نشود .و ازاعضای کمیسیون خواست تا در کنار یکدیگر در جهت پیشبرد این مهم ثابت قدم باشیم .

شهردار بم بیان کرد کمیسیون حفظ باغات شهرداری بم در حال حاضر اقداماتی نسبت به شناسائی باغات وهمچنین باغ های در معرض خطر انجام داده است که  از طریق کمیسیون مربوطه مورد پیگیری قرار گرفته و همچنین تعدادی پرونده جهت دریافت دستور برای برخورد لازم و قانونی به مقامات قضائی ارائه شده است.

وی در پایان از شهروندان محترم خواست درجهت حفظ باغات یاری رسان شهرداری بم باشند وبا مشاهده هرگونه تخریب، تفکیک وساخت و ساز غیر قانونی و خشکاندن بی جهت باغات با سامانه 137 تماس حاصل نمایند که پلیس ساختمانی و واحد اجرائیات شهرداری در خدمت همشهریان عزیز است .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *